Vignety vajnorských vín
Nič vám nebráni chytať, ovoniavať a obzerať si fľašu vína, tým ale nezistíte nič o jej obsahu, pretože jediná vec, ktorá vám môže povedať, čo môžete očakávať, je ten vpredu nalepený kúsok papiera - etiketa.
V ideálnom prípade by etiketa mala povedať konzumentovi všetko, čo potrebuje vedieť o víne, ktoré je vo fľaši. Žiaľ, niektorí výrobcovia vína si zrejme myslia, že ich práca sa končí naliatím vzácnej kvapaliny do fľaše. V takýchto prípadoch je na fľaši "nacapená" odretá a neosožná etiketa ako dodatočná myšlienka.
Etiketa je nevyhnutná súčasť vína pri predaji. Pri výbere vína je etiketa prvá vec, ktorá zaujme spotrebiteľa a upúta jeho pozornosť. Etiketa poskytuje dôležité informácie o víne, na základe ktorých sa kupujúci rozhoduje o jeho kúpe. Etiketa je dobrý marketingový nástroj a to hlavne prostredníctvom zvoleného dizajnu. Nie každý spotrebiteľ je odborník na víno a takí, ktorí pri výbere vína nečítajú informácie na etikete podrobne, sa často rozhodujú práve podľa vzhľadu. To znamená ako na nich pôsobí víno celkovo, či pôsobí lacno, alebo draho, aký obrázok je súčasťou etikety, aké farby a druh písma bol použitý a iné.
Preto sa pozrime aké etikety (vignety) mali vajnorské vína v priebehu času..
Vignety z roku 1970